• 01- مفهوم و قلمرو (سرگروه: دكتر نعمت‌الله موسي‌پور)
    • 01-1- مفهوم شناسي: برنامه درسي به عنوان ...
    • 01-2- قلمرو:حدود و ثغور موضوعي
      • 01-2-1- برنامه درسي و تعليم و تربيت
      • 01-2-2- برنامه درسي و پداگوژي
      • 01-2-3- برنامه درسي و علم آموزش Didactic
      • 01-2-4- برنامه درسي و برنامه ريزي درسي
      • 01-2-5- برنامه درسي و فوق‌برنامه‌ها
    • 01-3- ارتباط برنامه درسي با ساير رشته‌ها
      • 1-3-1-ارتباط برنامه درسي با رشته هاي تعليم و تربيت
        • 01-3-1-1- ارتباط برنامه درسي با فلسفه تعليم و تربيت انتخاب شده
        • 01-3-1-2- ارتباط برنامه درسي با برنامه ريزي آموزشي
        • 01-3-1-3- ارتباط برنامه درسي با تکنولوژي آموزشي انتخاب شده
        • 01-3-1-4- ارتباط برنامه درسي با مديريت آموزشي انتخاب شده
      • 1-3-2-ارتباط برنامه درسي با ساير رشته‌ها
        • 01-3-2-1- گروه پزشکي
        • 01-3-2-2- گروه کشاورزي و دامپزشکي
        • 01-3-2-3- گروه علوم پايه
        • 01-3-2-4- گروه فني مهندسي
        • 01-3-2-5- گروه علوم انساني
        • 01-3-2-6- گروه هنر
  • 02- مباني برنامه درسي (سرگروه: دكتر محمود مهرمحمدی)
  • 03- سياست گذاري و تصميم گيري (سرگروه: دکتر مقصود فراستخواه)
    • 1-3-سياست گذاري در سطح کلان
      • 3-1-1- مفهوم‌پردازي
        • 03-1-1-1- تعريف و برداشت از سياست و سياست‌گذاري در حوزه برنامه‌درسي انتخاب شده
        • 03-1-1-2-کارکردهاي مرتبط با سياست برنامه درسي
        • 03-1-1-3- برنامه درسي وسياست‌زدگي
      • 3-1-3-شرکاء و عوامل مؤثر در سياست‌گذاري
        • 03-1-3-1- عوامل مؤثر انساني
          • 03-1-3-1-1- عوامل درون‌مدرسه‌اي
          • 03-1-3-1-2- عوامل برون‌مدرسه‌اي
        • 03-1-3-2- عوامل مؤثر اجتماعي و فرهنگي
          • 03-1-3-2-1- عوامل مؤثر اجتماعي
          • 03-1-3-2-2- عوامل مؤثر فرهنگي
        • 03-1-3-3- نهادها و مراجع رسمي
          • 3-3-1-3-1- نهادها و مراجع ‌رسمي ملي انتخاب شده
          • 3-3-1-3-2- نهادها و مراجع ‌رسمي بين‌المللي
    • 2-3-تصمیم گیری در سطح مدرسی
      • 1-2-3- مديريت برنامه درسي و آموزش انتخاب شده
      • 2-2-3- مديريت محيط يادگيري انتخاب شده
    • 3-1-2-3-الگوي مبتني بر تسلط متخصصان و نهادهاي حرفه‌اي
    • 3-1-2-4-الگوي شبکه‌اي
    • 3-1-2-5-الگوي مبتني بر سياست عمومي و حکومت‌مدارانه
    • 3-1-2-6- الگوي مبتني بر مشارکت عمومي و همراهي غيرمتخصص‌ ها
  • 04- طراحي برنامه درسي(سرگروه: دكتر مرتضی کرمی، دکتر پروین احمدی)
    • 4-1- تعريف طراحی برنامه درسی
    • 4-2- الگوهاي طراحي برنامه درسی
      • 04-2-2- با هم نگري و سنتز
      • 4-2-1- طبقه بندي‌ها ( با محور شخصیت ها)
        • 04-2-1-1- طبقه‌بندي مک‌نيل انتخاب شده
        • 04-2-1-2- طبقه‌بندي ثورنتن انتخاب شده
        • 04-2-1-3- طبقه‌بندي کلاين انتخاب شده
        • 04-2-1-4- طبقه‌بندي هانکينز
        • 04-2-1-6- طبقه‌بندي اُرنشتاين و هانکينز
        • 04-2-1-7- طبقه‌بندي زايس
        • 04-2-1-8- طبقه‌بندي تابا
        • 04-2-1-9- طبقه‌بندي شورت
      • 4-2-3- الگوهاي اساسي طراحی برنامه درسی
      • 4-2-4- الگوهاي منتخب طراحی برنامه درسی ( با محوریت شخصیت ها)
        • 1-4-2-4-الگوي طراحي فراي‌ماير
        • 2-4-2-4- الگوي طراحي هرش
        • 3-4-2-4- الگوي طراحي برمن
        • 4-4-2-4- الگوي طراحي ديوئي
        • 5-4-2-4- الگوي طراحي ايگن
        • 6-4-2-4- الگوي طراحي مک‌دونالد
        • 7-4-2-4- الگوی طراحی غمخواری نادینگز
        • 8-4-2-4- الگوی طراحی ...
    • 4-3- الگوهاي طراحي مبتني بر تلفيق
    • 4-4- عناصر برنامه درسي
      • 4-4-1- روايت‌ها
        • 04-4-1-1- روايت‌هاي متعدد از عناصر برنامه‌ درسي
      • 4-4-2- عناصر اساسي
        • 04-4-2-01- نيازها
        • 04-4-2-02- هدف‌ها انتخاب شده
        • 04-4-2-04- فعاليتهاي يادگيري انتخاب شده
        • 04-4-2-05- راهبردهاي ياددهي/يادگيري
        • 04-4-2-06- منابع يادگيري
        • 04-4-2-07- سنجش
        • 04-4-2-08- گروه‌بندي
        • 04-4-2-09- زمان
        • 04-4-2-10- فضا انتخاب شده
    • 4-5- عوامل مؤثر بر کيفيت
      • 4-5-1– عوامل فردي (از قبیلبرنامه درسی انفرادی،برنامه درسی مبتنی بر علائق،مطالعه مستقل،برنامه درسی شتاب داده شده،موضوعات انتخابی) انتخاب شده
      • 4-5-2- عوامل فرهنگي/اجتماعي( از قبیل چند فرهنگی،اقلیت های زبانی،تفاوتهای قومیتی)
      • 4-5-3- عوامل محيطي (از قبیل : برنامه درسی چند پایه، بدون پایه بندی تحصیلی، تاکید بر روستائی بودن، تاکید بر شهری بودن) انتخاب شده
      • 4-5-4- عوامل برنامه اي (از قبیل: همخوانی درونی،تعادل برنامه درسی،دانش پیش نیاز و گستره و عمق،افتراق)
      • 4-5-5- عوامل اقتصادي (از قبیل: نابرابری ها،میزان توسعه یافتگی، میزان درآمد خانواده ها،میزان تمرکز در اقتصاد کلان و دولتی بودن) انتخاب شده
      • 4-5-6- عوامل سياسي از قبیل: خط مشیها و سیاستها،یدئولوژی های آموزشی، عوامل قانونی،مدیریت کلان سیاسی)
      • 4-5-7- عوامل علمي/جهاني( از قبیل: انفجار دانش،فاوا،تغییر ارزش ها، تحولات علمی در حوزه های روانشناسی تربیتی و شناختی، حوزه نظر برنامه درسی، رشته¬های تخصصی)
  • 05- تدوين و توليد برنامه درسي(سرگروه: دكتر پروین صمدی)
    • 05-1- تعريف تدوين و توليد برنامه درسي
    • 5-2- الگوهاي تدوين و توليد
    • 5-3- تمرکز و عدم تمرکز
    • 5-4- محصولات برنامه درسي
    • 5-5- اعتباربخشي
      • 05-5-1- مباحث نظری اعتباربخشی انتخاب شده
      • 5-5-2-شرح چگونگی اجرای اعتبار بخشی در نظام های متمرکز و غیر متمرکز انتخاب شده
  • 06- اجرا (سرگروه: دكتر مصطفی قادری؛ دكتر خلیل غلامی؛ )
    • 6-1- تغيير و نوآوري (سرگروه مربوطه جناب آقاي دكتر مصطفی قادری)
      • 06-1-1- مفاهيم مرتبط (اصلاح، نوآوري، جنبش، تغيير، انتشار، توزيع و ...)
      • 6-1-2- طبقه بندي ديدگاهها و نظريه هاي تغيير ( با محور شخصیت ها)
        • 06-1-2-1- طبقه بندي واکر
        • 06-1-2-2- طبقه بندي هارگريوز انتخاب شده
        • 06-1-2-3- طبقه بندي فولن انتخاب شده
        • 06-1-2-4- باهم نگري طبقه بندي ديدگاهها و نظريه هاي تغيير
      • 6-1-3-نظريه‌هاي منتخب (بامحوریت شخصیت ها)
        • 06-1-3-2-1- نظريه سرسون انتخاب شده
        • 06-1-3-2-2- نظريه فولن انتخاب شده
        • 06-1-3-2-3- نظريه آيزنر انتخاب شده
        • 06-1-3-2-4- نظريه واکر
        • 06-1-3-2-5- نظريه کارسون
        • 06-1-3-2-7- نظريه شوآب انتخاب شده
        • 06-1-4-2-6- CBAM(Concerned Based Adoption Model) انتخاب شده
      • 6-1-4- عوامل تأثيرگذار بر تغيير(Initiation)
        • 06-1-4-1- جامعه
        • 06-1-4-2- فرهنگ
        • 06-1-4-3- دانش
        • 06-1-4-4- یادگیری
        • 06-1-4-5- فنآوري
      • 6-1-5- عوامل تأثيرگذار بر اجرا و تداوم تغيير
        • 06-1-5-1- نگاه عام
        • 06-1-5-2- مقياس کوچک
        • 06-1-6-3- مقياس بزرگ
      • 6-1-6- سطوح، انواع و ابعاد تغيير و نوآوري
        • 06-1-6-1- سطوح تغيير انتخاب شده
        • 06-1-6-2- انواع تغيير انتخاب شده
        • 06-1-6-3- انواع واکنش به تغيير انتخاب شده
        • 06-1-6-4- ابعاد تغيير در مدرسه انتخاب شده
      • 6-1-7- تغييرات مهم برنامه درسي
        • 06-1-7-1- تغییرات مهم برنامه درسی در ایران
          • 06-1-7-1-1- هنر
          • 06-1-7-1-2- رياضي انتخاب شده
          • 06-1-7-1-3- علوم
          • 06-1-7-1-4- كاردانش منتشر شده
          • 06-1-7-1-5- مطالعات اجتماعي انتخاب شده
          • 06-1-7-1-6- كاد منتشر شده
        • 06-1-7-2- تغییرات مهم برنامه درسی در جهان
          • 06-1-7-2-1- PSSC: Physical Science Study Committee (Physics(
          • 06-1-7-2-2- SMSG: School Mathematics Study Group (New Math(
          • 06-1-7-2-3- BSCS: Biological Sciences Curriculum Study (Biology(
          • 06-1-7-2-4- MACOS: Man: A Course of Study (Social Studies(
          • 06-1-7-2-5- The Ontario Literacy and Numeracy Strategy (Canada(
          • 06-1-7-2-5- The Ontario Literacy and Numeracy Strategy (Canada(
          • 06-1-7-2-6- TLLM: Teach Less, Learn More (Singapore(
    • 6-2- نظارت (سرگروه: دكتر خلیل غلامی)
      • 06-2-1- تعريف و مفهوم نظارت انتخاب شده
      • 06-2-3- نسبت الگوهاي نظارت با الگوهاي برنامه درسي
    • 6-2-3- نسبت الگوهاي نظارت با الگوهاي برنامه درسي انتخاب شده
    • 6-3- آموزش/تدريس (سرگروه مربوطه جناب آقاي دكتر خلیل غلامی)
    • 6-4- يادگيري (سرگروه: دكتر خلیل غلامی)
      • 06-4-1- تعريف يادگيري انتخاب شده
      • 06-4-2- نسبت يادگيري با آموزش انتخاب شده
      • 06-4-3- نقش دانش‌آموز در يادگيري انتخاب شده
      • 06-4-4- نظريه‌هاي يادگيري انتخاب شده
      • 06-4-5- سبک‌هاي يادگيري انتخاب شده
      • 06-4-6- محيط و فرصت يادگيري
      • 06-4-7- فناوري در يادگيري (ارجاع به ICT) انتخاب شده
  • 07- ارزشيابي(سرگروه: دكتر علی نوری)
  • 08- نظريه ها و ديدگاهها(سرگروه: دكتر فریدون شریفیان -دكتر صمد ایزدی)
  • 09- پژوهش (سرگروه: دکتر نرگس کشتی آرای)
    • 9-1- ساختارشناسي پژوهش برنامه درسي
    • 9-2- سير تحول روش‌شناسي
      • 09-2-1- سير تحول روش‌شناسي (گذشته، حال، آينده) در جهان انتخاب شده
      • 09-2-2- سير تحول روش‌شناسي (گذشته، حال، آينده) در ايران
    • 9-3- روش شناسي
      • 9-3-1- رويكردهاي‌پژوهش
        • 09-3-1-1- طبقه‌بندي‌ها: مانند شورت، شوبرت، واکر...
        • 09-3-1-2- باهم‌نگري‌طبقه‌بندي‌ها
        • 09-3-1-3- رويكرد كمي پژوهش انتخاب شده
        • 09-3-1-4- رويكردكيفي پژوهش انتخاب شده
        • 09-3-1-5- رويكردآميخته‌پژوهش انتخاب شده
        • 9-3-1-6- رویکردپساروش انتخاب شده
      • 9-3-2- روش هاي اساسي پژوهش
        • 09-3-2-1- پژوهش تجربي انتخاب شده
        • 09-3-2-10- پژوهش تاريخي انتخاب شده
        • 09-3-2-11- پژوهش قوم نگاري انتخاب شده
        • 09-3-2-12- پژوهش روايي انتخاب شده
        • 09-3-2-13- پژوهش زيباشناسانه انتخاب شده
        • 09-3-2-14- پژوهش پديدارشناختي انتخاب شده
        • 09-3-2-15- پژوهش هرمنوتيک انتخاب شده
        • 09-3-2-16- پژوهش نظريه‌اي انتخاب شده
        • 09-3-2-17- پژوهش هنجاري
        • 09-3-2-18- پژوهش انتقادي
        • 09-3-2-19- پژوهش تلفيقي
        • 09-3-2-2- پژوهش توصيفي
        • 09-3-2-20- پژوهش عمل فکورانه انتخاب شده
        • 09-3-2-21- پژوهش کنش پژوهي انتخاب شده
        • 09-3-2-22- پژوهش کاوشگري فلسفي انتخاب شده
        • 09-3-2-23- Documentary Research انتخاب شده
        • 09-3-2-24- Genealogical Research
        • 09-3-2-25- Multi-Vocal Research
        • 09-3-2-26- Theological Research
        • 09-3-2-27- Transnational Research
        • 09-3-2-28- Curriculum Design Research
        • 09-3-2-29- -Mythopoetic Research
        • 09-3-2-3- پژوهش همبستگي
        • 09-3-2-30- پژوهش « نظرية زمينه‌اي» يا Grounded Theory انتخاب شده
        • 09-3-2-4- پژوهش علي‌مقايسه‌اي
        • 09-3-2-5- کاوش تحليل محتوا
          • 9-3-2-5-1-کاوش تحلیل محتوای کمی انتخاب شده
          • 9-3-2-5-2-کاوش تحلیل محتوای کیفی انتخاب شده
        • 09-3-2-8- پژوهش تحليل مفهومي انتخاب شده
        • 09-3-2-9- پژوهش جستارنظرپردازانه
        • 9-3-2-6- پژوهش ارزشيابي
          • 9-3-2-6-1- پژوهش ارزشیابی کمی
          • 9-3-2-6-2- پژوهش ارزشیابی کیفی انتخاب شده
        • 9-3-2-7- پژوهش موردي
          • 9-3-2-7-1- پژوهش موردی کمی
          • 9-3-2-7-2- پژوهش موردی کیفی
    • 9-4- پژوهش‌هاي مهم/ يا تأثيرگذار
      • 9-4-1- پژوهش‌هاي مهم/ يا تأثيرگذار خارج از ايران
        • 09-4-1-1- مطالعه SOS (مطالعه آموزش مدرسه‌اي) انتخاب شده
        • 09-4-1-3- مطالعه هشت ساله
        • 09-4-1-4- مطالعه برابري فرصت‌هاي آموزشي
      • 9-4-2- پژوهش‌هاي مهم/ يا تأثيرگذار در ايران
        • 09-4-2-1- واژگان پايه انتخاب شده
        • 09-4-2-2- سواد خواندن
        • 09-4-2-3- ارزشيابي نظام جديد آموزش متوسطه
        • 09-4-2-4- ...
  • 10- تاريخ(سرگروه: دکتر علی حسینی خواه)
    • 10-1- سير تحول تاريخ برنامه درسي
      • 10-1-1- سير تحول تاريخ برنامه درسي در جهان انتخاب شده
      • 10-1-2- سير تحول تاريخ برنامه درسي در ايران انتخاب شده
    • 10-2- تاريخ‌نگاري برنامه درسي
      • 10-2-1- سنت‌هاي تاريخ نگاري (مقاصد و اهداف تاريخ نگاري برنامه درسي) انتخاب شده
    • 10-3-نهضت‌هاي تاريخي
    • 10-4-تاريخ آموزش برنامه‌ريزي درسي
      • 10-4-1- تاريخ آموزش برنامه‌ ريزي درسي در جهان انتخاب شده
      • 10-4-2- تاريخ آموزش برنامه ريزي درسي در ايران
    • 10-5-سير تحول منابع علمي مكتوب حوزه
    • 10-6- آثار ماندگار
      • 10-6-1- Taxonomy of Educational Objectives/Benjamin Bloom انتخاب شده
      • 10-6-10- A Place Called School/ John Goodlad 1984 انتخاب شده
      • 10-6-11- The Process of Education/ Jerome Bruner انتخاب شده
      • 10-6-12- The Aims of Education/ Alfred North Whitehead انتخاب شده
      • 10-6-13- NSSE: 1927 Yearbook
      • 10-6-14- NSSE: 1958 Yearbook/ The Integration of Educational Experiences
      • 10-6-15- NSSE: 1983 Yearbook/ Individual Differences and the Common Curriculum
      • 10-6-16- NSSE: 1985 Yearbook/ Learning and Teaching the Ways of Knowing انتخاب شده
      • 10-6-17- Conflicting Conceptions of Curriculum, Eisner and Vallance (1975) انتخاب شده
      • 10-6-18- Fundamentals of Curriculum Development. Smith, Stanley and Shores(1950)
      • 10-6-2- Basic Principles of Curriculum and Instruction/ Ralph Tyler انتخاب شده
      • 10-6-4- Pedagogy of the Oppressed/ Paulo Freire 1968 انتخاب شده
      • 10-6-6- Democracy and Education/ John Dewey انتخاب شده
      • 10-6-7- The Educational Imagination/ Elliot Eisner انتخاب شده
      • 10-6-8- Life in Classrooms/ Philip Jackson انتخاب شده
      • 10-6-9- Ideology and Curriculum/ Michael Apple انتخاب شده
    • 10-7- رخدادهاي اثرگذار
      • 10-7-1- رخدادهاي اثرگذار در جهان
      • 10-7-2- رخدادهاي اثرگذار در ايران(بر اساس نظم تاريخي)
        • 10-7-2-1- نیمه اول سده 13 هجري شمسي انتخاب شده
        • 10-7-2-2- نیمه دوم سده 13 هجري شمسي انتخاب شده
        • 10-7-2-2- دهه اول سده 14 ه. ش. انتخاب شده
        • 10-7-2-3- دهه دوم سده 14 انتخاب شده
        • 10-7-2-4- دهه سوم سده 14
        • 10-7-2-5- دهه چهارم سده 14 انتخاب شده
        • 10-7-2-6- دهه پنجم سده 14 انتخاب شده
        • 10-7-2-7- دهه ششم سده 14 انتخاب شده
        • 10-7-2-8- دهه هفتم سده 14
  • 11- انواع و سطوح برنامه درسي(سرگروه: دكتر محمد آرمند)
  • 12- برنامه درسي سطوح تحصيلي (دکتر مرضیه دهقانی؛ دكترعظیمه خاکباز؛ دكتر قنديلي؛ )
    • 12-1-آموزش پيش‌دبستاني و دبستاني (سرگروه: دكتر مرضیه دهقانی)
    • 12-2-آموزش متوسطه(سرگروه مربوطه سركار خانم دكتر مرضیه دهقانی)
      • 12-2-1- دوره اول (آموزش راهنمايي)
        • 12-2-1-1- مباني نظري آموزش راهنمايي
        • 12-2-1-2- توصيف برنامه درسي آموزش راهنمايي در ايران همراه با سير تحول و چالش‌ها انتخاب شده
        • 12-2-1-3- توصيف برنامه درسي آموزش راهنمايي در جهان همراه با سير تحول و چالش‌ها انتخاب شده
      • 12-2-2- دوره دوم (آموزش متوسطه)(توجه به بحث عام‌گرايي و تخصص‌گرايي در مباحث نظري)
    • 12-3-آموزش عالي(سرگروه مربوطه سرکار خانم دکتر عظیمه خاکباز)
      • 12-3-1-7 ملاک های ارزشیابی طراحی میان رشته ای انتخاب شده
      • 12-3-3-الگوهای تدوین برنامه درسی در آموزش عالی
        • 1-3-3-12-الگوهای تجویزی
          • 12-3-3-1-1- مباحث نظري برنامه درسي کارداني
          • 12-3-3-1-2- توصيف ويژگي‌ها و برنامه درسي کارداني در ايران
          • 12-3-3-1-3- توصيف ويژگي‌ها و برنامه درسي کارداني در جهان
        • 2-3-3-12-الگوهای مفهومی
          • 12-3-3-2-1- مباحث نظري برنامه درسي کارشناسي
          • 12-3-3-2-2- توصيف ويژگي ها و برنامه درسي کارشناسي در ايران
          • 12-3-3-2-3- توصيف ويژگي ها و برنامه درسي کارشناسي در جهان
        • 3-3-3-12-الگوهای توصیفی
          • 12-3-3-3-1- مباحث نظري برنامه درسي کارشناسي ارشد
          • 12-3-3-3-2- توصيف ويژگي‌ها و برنامه درسي کارشناسي ارشد در ايران
          • 12-3-3-3-3- توصيف ويژگي‌ها و برنامه درسي کارشناسي ارشد در جهان
        • 4-3-3-12-الگوهای استراتژیک
          • 12-3-3-4-1- مباحث نظري برنامه درسي دکتري
          • 12-3-3-4-2- توصيف ويژگي ها و برنامه درسي دکتري در ايران
          • 12-3-3-4-3- توصيف ويژگي ها و برنامه درسي دکتري در جهان
      • 12-3-4- الگوهای طراحی برنامه درسی آموزش عالی
        • 1-4-3-12-الگوهای طراحی دیسیپلینی انتخاب شده
        • 2-4-3-12-الگوهای طراحی میان رشته ای انتخاب شده
        • 3-4-3-12-الگوهای طراحی چند فرهنگی
        • 4-4-3-12-الگوهای طراحی مسأله محور انتخاب شده
        • 5-4-3-12-الگوهای طراحی وارونه انتخاب شده
      • 1-3-12- مباحث عام در برنامه درسی آموزش عالي
      • 2-3-12- انواع برنامه درسی آموزش عالی
        • 1-2-3-12- برنامه درسی بی حاصل
          • 12-3-2-1-1- مفهوم‌شناسي طراحي ميان رشته‌اي انتخاب شده
          • 12-3-2-1-2- وي‍‍‍‍ژگي‌ها و الزامات توسعه ميان‌رشته‌اي‌ها
          • 12-3-2-1-3- مباني، اشکال و سطوح طراحي ميان رشته‌اي
          • 12-3-2-1-4- نيازسنجي و امكان سنجي طراحي ميان رشته‌اي
          • 12-3-2-1-5- مدل هاي برنامه‌ريزي ميان‌رشته‌اي
          • 12-3-2-1-6- روش‌ها و الگوها طراحي ميان رشته‌اي
          • 12-3-2-1-7- ملاک‌هاي ارزشيابي طراحي ميان رشته‌اي انتخاب شده
        • 2-2-3-12-برنامه درسی پنهان
        • 3-2-3-12-برنامه درسی مجازی انتخاب شده
        • 4-2-3-12- برنامه درسی تجربه شده انتخاب شده
      • 5-3-12- برنامه درسی آموزش عالی ایران
        • 12-3-5-5-بازنگری برنامه درسی در آموزش عالی ایران
          • 12-3-5-5-1- مباحث نظري گروه علوم انساني
          • 12-3-5-5-2- توصيف وضع موجود و سير تحول گروه علوم انساني در ايران
          • 12-3-5-5-3- توصيف وضع موجود و سير تحول گروه علوم انساني در جهان
        • 1-5-3-12- تمرکزگرایی و تمرکز زدایی در آموزش عالی ایران
          • 12-3-5-1-1- مباحث نظري گروه پزشکي
          • 12-3-5-1-2- توصيف وضع موجود و سير تحول گروه پزشکي در ايران
          • 12-3-5-1-3- توصيف وضع موجود و سير تحول گروه پزشکي در جهان
        • 2-5-3-12-منابع آموزشی در آموزش عالی ایران
          • 12-3-5-2-1- مباحث نظري گروه کشاورزي و دامپزشکي
          • 12-3-5-2-2- توصيف وضع موجود و سير تحول گروه کشاورزي و دامپزشکي در ايران
          • 12-3-5-2-3-توصيف وضع موجود و سير تحول گروه کشاورزي و دامپزشکي در جهان
        • 3-5-3-12- نهضت ترجمه در آموزش عالی ایران
          • 12-3-5-3-1- مباحث نظري گروه علوم پايه
          • 12-3-5-3-2- توصيف وضع موجود و سير تحول گروه علوم پايه در ايران
          • 12-3-5-3-3- توصيف وضع موجود و سير تحول گروه علوم پايه در جهان
        • 4-5-3-12- تاریخچه تحولات برنامه درسی آموزش عالی ایران
          • 12-3-5-4-1- مباحث نظري گروه فني مهندسي
          • 12-3-5-4-2- توصيف وضع موجود و سير تحول گروه فني مهندسي در ايران
          • 12-3-5-4-3- توصيف وضع موجود و سير تحول گروه فني مهندسي در جهان
        • 6-5-3-12- آموزش عالی از راه دور در ایران
          • 12-3-5-6-1- مباحث نظري گروه هنر
          • 12-3-5-6-2- توصيف وضع موجود و سير تحول گروه هنر در ايران
          • 12-3-5-6-3- توصيف وضع موجود و سير تحول گروه هنر در جهان
        • 7-5-3-12- آموزش عالی علمی کاربردی در ایران انتخاب شده
      • 6-3-12- روندهای آینده و جالش های پیش رو
        • 1-6-3-12-بین المللی کردن برنامه های درسی در آموزش عالی انتخاب شده
        • 2-6-3-12-برنامه درسی آموزش عالی و اشتغال انتخاب شده
        • 3-6-3-12-سواد برنامه درسی ( در آموزشگری) آموزش عالی انتخاب شده
      • 7-3-12- دوره های تحصیلی آموزش عالی
        • 1-7-3-12- کاردانی
          • 1-1-7-3-12-مباحث نظری برنامه درسی کاردانی
          • 2-1-7-3-12-توصیف ویژگی ها و برنامه درسی کاردانی در ایران
          • 3-1-7-3-12- توصیف ویژگی ها و برنامه درسی کاردانی در جهان
        • 2-7-3-12- کارشناسی
          • 1-2-7-3-12-مباحث نظری برنامه درسی کارشناسی
          • 2-2-7-3-12-توصیف ویژگی ها و برنامه درسی کارشناسی در ایران
          • 3-2-7-3-12- توصیف ویژگی ها و برنامه درسی کارشناسی در جهان
        • 3-7-3-12- کارشناسی ارشد
          • 1-3-7-3-12- مباحث نظری برنامه درسی کارشناسی ارشد
          • 2-3-7-3-12- توصیف و ویژگی های برنامه درسی کارشناسی ارشد در ایران
          • 3-3-7-3-12- توصیف و ویژگی های برنامه درسی کارشناسی ارشد در جهان
        • 4-7-3-12- دکتری
          • 1-4-7-3-12-مباحث نظری برنامه درسی دکتری
          • 2-4-7-3-12- توصیف ویژگی ها و برنامه درسی کارشناسی ارشد در ایران
          • 3-4-7-3-12- توصیف ویژگی ها و برنامه درسی کارشناسی ارشد در جهان
      • 8-3-12- حوزه های خاص تحصیلی آموزش عالی
        • 1-8-3-12- گروه پزشکی
          • 1-1-8-3-12- مباحث نظری گروه پزشکی انتخاب شده
          • 2-1-8-3-12-توصیف وضع موجود و سیر تحول گروه علوم پزشکی در ایران انتخاب شده
          • 3-1-8-3-12-توصیف وضع موجود و سیر تحول گروه علوم پزشکی در جهان انتخاب شده
        • 2-8-3-12- گروه کشاورزی و دامپزشکی
          • 1-2-8-3-12- مباحث نظری گروه کشاورزی و دامپزشکی
          • 2-2-8-3-12-توصیف وضع موجود و سیر تحول گروه کشاورزی و دامپزشکی پایه در ایران
          • 3-2-8-3-12-توصیف وضع موجود و سیر تحول گروه کشاورزی و دامپزشکی پایه در جهان
        • 3-8-3-12-گروه علوم پایه
          • 1-3-8-3-12-مباحث نظری گروه علوم پایه
          • 2-3-8-3-12-توصیف وضع موجود و سیر تحول گروه علوم پایه در ایران
          • 3-3-8-3-12-توصیف وضع موجود و سیر تحول گروه علوم پایه در جهان
        • 4-8-3-12- گروه فنی مهندسی
          • 1-4-8-3-12-مباحث نظری گروه فنی مهندسی
          • 2-4-8-3-12- توصیف وضع موجود و سیر تحول گروه فنی مهندسی در ایران
          • 3-4-8-3-12- توصیف وضع موجود و سیر تحول گروه فنی مهندسی در جهان
        • 5-8-3-12- گروه علوم انسانی
          • 1-5-8-3-12- مباحث نظری گروه علوم انسانی
          • 2-5-8-3-12- توصیف وضع موجود و سیر تحول گروه علوم انسانی در ایران
          • 3-5-8-3-12- توصیف وضع موجود و سیر تحول گروه علوم انسانی در جهان
        • 6-8-3-12- گروه هنر
          • 1-6-8-3-12- مباحث نظری گروه هنر
          • 2-6-8-3-12- توصیف وضع موجود و سیر تحول گروه هنر در ایران
          • 3-6-8-3-12- توصیف وضع موجود و سیر تحول گروه هنر در جهان
    • 12-4- حوزه‌هاي علميه (سرگروه: دكتر جواد قنديلي)
      • 12-4-1- ساختار
      • 12-4-2- رويکردها و روشها
      • 12-4-3- تاريخ
        • 12-4-3-1- تاريخ تحولات انتخاب شده
        • 12-4-3-2- سنت‌هاي آموزشي انتخاب شده
  • 13- برنامه درسي حوزه محتوايي (سرگروه دکتر زهرا نیکنام)
    • 13-4- علوم انساني
      • 13-4-1- برنامه درسي ادبيات انتخاب شده
      • 13-4-2- برنامه درسي فلسفه
      • 13-4-3- برنامه درسي روانشناسي
      • 13-4-4- برنامه درسي منطق
    • 13-1- علم و فنآوري
      • 13-1-1- برنامه درسي علوم تجربي انتخاب شده
      • 13-1-2- برنامه درسي فيزيك انتخاب شده
      • 13-1-3- برنامه درسي شيمي انتخاب شده
      • 13-1-5- برنامه درسي زمين شناسي
      • 13-1-6- برنامه درسي فناوري (طراحي و ساخت، فناوري‌هاي جديد، فاوا،...) انتخاب شده
    • 13-2- زيستي – بدني
    • 13-3- علوم اجتماعي
      • 13-3-1- برنامه درسي مطالعات‌اجتماعي
      • 13-3-2- برنامه درسي تاريخ
      • 13-3-3- برنامه درسي علوم اجتماعي
      • 13-3-4- برنامه درسي جغرافيا
      • 13-3-5- برنامه درسي اقتصاد
    • 13-5- ديني-خلاقي
    • 13-6- آموزش رياضي
    • 13-7- هنر و زيبايي شناسي
      • برنامه درسي هنرهاي‌تجسمي
      • برنامه درسي هنرهاي‌نمايشي
    • 13-8- زبان‌ها
    • 13-9- مهارت‌ها
      • 13-9-1- برنامه درسي مهارت هاي زندگي انتخاب شده
      • 13-9-2- برنامه درسي کار، کار آفريني و حرفه‌وفن
      • 13-9-3- برنامه درسي مهارت‌هاي‌تفکر(فلسفه و کودک، تفکر نقاد، تفکر سيستمي، تفکر منطقي، حل‌مساله،خلاقيت)
  • 14-برنامه درسي گروههاي خاص (سرگروه: دكترقدمی)
    • 14-1- دانش‌آموزان با نيازهاي ويژه
      • 14-1-1- الگوهای برنامه درسی دانش آموزان با نیازهای ویژه
        • 14-1-1-1- برنامه درسی عادی حمایت شده
        • 14-1-1-2- برنامه درسی تعدیل یافته
        • 14-1-1-3- برنامه درسی مبتنی بر رشد
        • 14-1-1-4- برنامه درسی انفرادی
      • 14-1-2- برنامه درسی پاسخوی نیازهای متنوع
        • 14-1-2-1- برنامه درسی دانش آموزان با استعداد و تیزهوش
        • 14-1-2-2- برنامه درسی دانش آموزان کم توان ذهنی
        • 14-1-2-3- برنامه درسی دانش آموزان با مشکلات دیداری انتخاب شده
        • 14-1-2-4- برنامه درسی دانش آموزان با مشکلات شنیداری انتخاب شده
        • 14-1-2-5- برنامه درسی دانش آموزان با نا توانی های چندگانه
        • 14-1-2-6- برنامه درسی دانش آموزان اختلال های یادگیری ویژه انتخاب شده
        • 14-1-2-7- برنامه درسی دانش آموزان با مشکلات هیجانی - رفتاری انتخاب شده
        • 14-1-2-8- برنامه درسی دانش آموزان با مشکلات جسمی و حرکتی
        • 14-1-2-9- سايربرنامه‌ها
          • 14-1-2-9-1- برنامه حرفه‌اموزي ويژه انتخاب شده
          • 14-1-2-9-2- برنامه مداخله زودهنگام
          • 14-1-2-9-3- برنامه خدمات انفرادي خانواده
      • 14-1-3- سایر برنامه ها
        • 14-1-3-1- برنامه حرفه آموزی ویژه انتخاب شده
        • 14-1-3-2- برنامه مداخله زودهنگام
        • 14-1-3-3- برنامه خدمات انفرادی خانواده
    • 14-2-بزرگسالان
      • 14-2-1- سوادآموزي
        • 14-2-1-1- مباحث نظري سوادآموزي
        • 14-2-1-2- توصيف ويژگي‌هاي برنامه‌درسي سوادآموزي در ايران همراه با سيرتحول، چالش‌ها و چشم‌اندازها
        • 14-2-1-3- توصيف ويژگي‌هاي برنامه‌درسي سوادآموزي در جهان همراه با سيرتحول، چالش‌ها و چشم‌اندازها
      • 14-2-2- آموزش مداوم/مادام العمر
        • 14-2-1-1- مباحث نظري آموزش مداوم/مادام العمر
        • 14-2-1-2- توصيف ويژگي‌هاي برنامه‌درسي آموزش مداوم/مادام العمردر ايران همراه با سير تحول، چالش‌ها و چشم‌اندازها
        • 14-2-1-3- توصيف ويژگي‌هاي برنامه‌درسي آموزش مداوم/مادام العمردر جهان همراه با سير تحول، چالش‌ها و چشم‌اندازها
      • 14-2-3- بهسازي نيروي انساني
        • 14-2-1-1- مباحث نظري بهسازي نيروي انساني
        • 14-2-1-2- توصيف ويژگي‌هاي برنامه درسي بهسازي نيروي انسانيدر ايران همراه با سير تحول، چالش‌ها و چشم‌اندازها
        • 14-2-1-3- توصيف ويژگي‌هاي برنامه درسي بهسازي نيروي انسانيدر جهان همراه با سير تحول، چالش‌ها و چشم‌اندازها
    • 14-3-عشاير(سرگروه مربوطه جناب آقاي دكتر محرم آقازاده)
      • 14-4-1- مباحث نظري عشاير
      • 14-4-2- توصيف ويژگي‌هاي برنامه درسي عشايردر ايران همراه با سير تحول، چالش ها و چشم اندازها
      • 14-4-3- توصيف ويژگي‌هاي برنامه درسي عشايردر جهان همراه با سير تحول، چالش ها و چشم اندازها
    • 14-4-روستائي
      • 14-5-1- مباحث نظري روستائي
      • 14-5-2- توصيف ويژگي‌هاي برنامه درسي روستائي در ايران همراه با سير تحول، چالش ها و چشم اندازها
      • 14-5-3- توصيف ويژگي‌هاي برنامه درسي روستائي در جهان همراه با سير تحول، چالش ها و چشم اندازها
  • 15- تربیت معلم (سرگروه: دکتر رحمت اله خسروی)
    • 15-4- برنامه درسی تربیت معلم
      • 15-4-1- برنامه درسی ملی تربیت معلم در ایران/ تکسونومی (دوره پهلوی، پس از انقلاب، پس از سند تحول) انتخاب شده
      • 15-4-2- برنامه درسی ملی تربیت معلم در جهان
    • 15-1-رویکردهای برنامه درسی/مبتنی بر کدام انگاره از معلم شایسه یا مطلوب؟ (مبتنی بر دیدگاه صاحبنظران)
      • 15-1-1- مبتنی بر دیدگاه شواب انتخاب شده
      • 15-1-2- مبتنی بر دیدگاه شون انتخاب شده
      • 15-1-3- مبتنی بر دیدگاه شولمن انتخاب شده
      • 15-1-4- مبتنی بر دیدگاه کانلی انتخاب شده
      • 15-1-5- مبتنی بر سند تحول انتخاب شده
      • 15-1-6- مبتنی بر دیدگاه ...
      • 15-1-6- مبتنی بر دیدگاه ...
    • 15-2- رویکردهای برنامه درسی/ مبتنی بر کدام انگاره از معلم شایسه یا مطلوب؟ (مبتنی بر جغرافیا و سرزمین و با تبیین سیر تحول احتمالی)
      • 15-2-1- ایران انتخاب شده
      • 15-2-2- شرق آسیا
      • 15-2-3- اروپای مرکزی
      • 15-2-4- اروپای شرقی
      • 15-2-5- اسکاندیناوی انتخاب شده
      • 15-2-6- آمریکای شمالی انتخاب شده
    • 15-3- کارورزی و کارآموزی:
      • 15-3-1- نظریه¬ها و رویکردها انتخاب شده
      • 15-3-2- سیر تحول تجربیات در ایران انتخاب شده
      • 15-3-3- سیر تحول تجربیات در جهان (حداکثر 5 مدخل از کشور برجسته یا حتی یک مدخل ترکیبی) انتخاب شده
    • 15-5- سیر تحول برنامه های درسی تربیت معلم
      • 15-5-1- سیر تحول برنامه های درسی در ایران انتخاب شده
      • 15-5-2- سیر تحول برنامه های درسی در جهان انتخاب شده
    • 15-6- دوره¬های تربیت معلم
      • 15-6-1-در ایران (مشتمل بر دوره¬های یک، دو، چهار و شش ساله انتخاب شده
      • 15-6-2-در جهان انتخاب شده
    • 15-7- انواع برنامه¬های درسی تربیت معلم
      • 15-7-1- برنامه¬های درسی تربیت معلم به تفکیک دوره¬های آموزشی
        • 15-7-1-1- برنامه های درسی تربیت معلم پیش دبستان انتخاب شده
        • 15-7-1-2- برنامه های درسی تربیت معلم دبستان ویژه کلاس های تک پایه انتخاب شده
        • 15-7-1-3- برنامه های درسی تربیت معلم دبستان (ویژه کلاس های چند پایه) انتخاب شده
        • 15-7-1-4- برنامه های درسی تربیت معلم دوره متوسطه
        • 15-7-1-5- برنامه های درسی تربیت معلم دوره فنی حرفه ای انتخاب شده
      • 15-7-2- برنامه¬های درسی تربیت معلم به تفکیک جنسیت شاگردان
      • 15-7-3- برنامه¬های درسی تربیت معلم به تفکیک جمعیت شاگردان
      • 15-7-4- برنامه¬های درسی تربیت معلم به تفکیک اقلیم فعالیت
    • 15-8- رویکردهای جذب و گزینش تربیت معلم
      • 15-8-1- جذب و گزینش تربیت معلم در ایران (روند تحولات و وضعیت کنونی) انتخاب شده
      • 15-8-2- جذب وگزینش تربیت معلم در کشورهای مختلف دنیا (مدل های برجسته) ... انتخاب شده
  • 16- چالش هاي معاصر(سرگروه: دكتر علیرضا صادقی)
    • 16-1- جهاني شدن و بومي ماندن انتخاب شده
    • 16-10- مذهب و معنويت‌گرايي
    • 16-11- …
    • 16-2- جنسيت منتشر شده
    • 16-4- چند فرهنگي انتخاب شده
    • 16-5- آينده نگري و آينده شناسي
    • 16-6- هوش‌هاي چندگانه
    • 16-7- اقليت‌هاي زباني(دوزبانگي)
    • 16-8- بين‌المللي شدن انتخاب شده
    • 16-9- آموزش صلح انتخاب شده
  • 17-برنامه درسي و فناوري اطلاعات و ارتباطات(ICT)(سرگروه: دكتر محمد عطاران)
    • 17-1- ابعاد روانشناختي فاوا و برنامه درسي
      • 17-1-1- انگيزش
      • 17-1-2- نظريه‌هاي يادگيري و فاوا
        • 17-1-2-1- نظريه رفتارگرايي و فاوا
        • 17-1-2-2- نظريه ساخت‌‌‌گرايي و فاوا
        • 17-1-2-3- نظريه شناختي و فاوا
      • 17-1-3- يادگيري انفرادي شده و فاوا
        • 17-1-3-1- سبک‌هاي يادگيري و فاوا
        • 17-1-3-2- تفاوت‌هاي فردي و فاوا
      • 17-1-4- يادگيري فعال و فاوا
        • 17-1-4-1- تعامل و فاوا انتخاب شده
        • 17-1-4-2- يادگيري حل مسأله و فاوا انتخاب شده
        • 17-1-4-3- يادگيري مشارکتي و فاوا
      • 17-1-5- فاوا و توانايي‌هاي يادگيري
        • 17-1-5-1- فاوا و خلاقيت
        • 17-1-5-2- فاوا و هوش چندگانه
        • 17-1-5-3- فاوا و فراگيرندگان ناتوان در يادگيري و فاوا
    • 17-2- ابعاد جامعه شناختي فاوا و برنامه درسي
    • 17-3- ابعاد فلسفي فاوا و برنامه درسي
    • 17-4- انواع يادگيري و فاوا
      • 17-4-1- يادگيري همزمان و ناهمزمان انتخاب شده
      • 17-4-2- يادگيري در حال حرکت انتخاب شده
      • 17-4-3- يادگيري مبتني برشبکه
    • 17-5- برنامه درسي و فضاي مجازي
    • 17-6- عناصر برنامه درسي و فاوا
    • 17-7- ابزارهاي فاوا و برنامه درسي
      • 17-7-1- نرم افزار‌هاي تكرار و تمرين
      • 17-7-2- نرم افزار‌هاي خودآموز
      • 17-7-3- نرم افزارهاي شبيه‌سازي
      • 17-7-4- نرم افزارهاي اطلاعاتي
    • 17-8- کاربرد فاوا در برنامه درسي رشته هاي علمي
      • 17-8-2- کاربرد فاوا در رياضي
      • 17-8-3- کاربرد فاوا در ديني
      • 17-8-4- کاربرد فاوا در مطالعات اجتماعي
      • 17-8-5- کاربرد فاوا در تربيت بدني
      • 17-8-6- کاربرد فاوا در هنر انتخاب شده
      • 17-8-7- کاربرد فاوا در زبان مادري
      • 17-8-8- کاربرد فاوا در زبان خارجي
  • 18- تجارب عملي برنامه ريزي درسي و نوآوري هاي برنامه درسي(سرگروه: دكتر زهرا گويا)
    • 18-1- تجارب عملي برنامه ريزي درسي و نوآوري‌هاي برنامه درسي در جهان (سرگروه مربوطه)
      • 18-1-1- The Camphill Movement (Communities/Schools)
      • 18-1-10- The Kodaly Method (Hungary- OAKE: Organization of American Kodály Educators
      • 18-1-11- The Kirkdale School
      • 18-1-12- Laboratory School
      • 18-1-13- The Montessori Method
      • 18-1-14- Open Classroom
      • 18-1-15- The Reggio Emilia Approach انتخاب شده
      • 18-1-16- The Sudbury School
      • 18-1-17- The Summerhill School
      • 18-1-18- The Krishnamurti Schools
      • 18-1-19- Boarding Schools
      • 18-1-2- La Escula Moderna (Modern Schools)
      • 18-1-20- Forest Schools
      • 18-1-21- E-Schooling (Northern Ireland)
      • 18-1-22- E-Schools Network (South Africa)
      • 18-1-23- NFTE: The Network for Teaching Entrepreneurship (Entrepreneurial Literacy)
      • 18-1-24- Eco-Schools Program (Founder:Foundation for Environmental Education: FEE)
      • 18-1-25- Inclusive Schools
      • 18-1-3- Freedom Schools (Mississippi)
      • 18-1-4- Imaginative Education (Schools)
      • 18-1-5- Waldorf Education (Schools)
      • 18-1-6- Values Education Program (Australia)
      • 18-1-7- Schools based on Multiple Intelligences Theory (New City School)
      • 18-1-8- Schools based on Curriculum Mapping Idea
      • 18-1-9- The UNESCO Associated Schools Project Network (ASPNet)
    • 18-2- تجارب عملي برنامه ريزي درسي و نوآوري هاي برنامه درسي در ايران (سرگروه مربوطه سركار خانم دكتر زهرا گويا)
      • 18-2-1- مدارس داراي خاستگاه سياسي
        • 18-2-1-1- مدرسه همايوني
        • 18-2-1-2- مدرسه آليانس (فرانسوي)
        • 18-2-1-3- مدرسه ژاندارک (فرانسوي)
        • 18-2-1-4- مدرسه رازي (فرانسوي)
        • 18-2-1-5- مدرسه انديشه (ايتاليايي)
      • 18-2-2- مدارس داراي خاستگاه تاريخي (دوره گذار به مدرنيته‌)
        • 18-2-2-1- مدرسه رشديه انتخاب شده
        • 18-2-2-2- مدرسه سعادت (بوشهر) انتخاب شده
        • 18-2-2-3- مدرسه دارالفنون انتخاب شده
        • 18-2-2-4- مدرسه البرز
        • 18-2-2-5- مدرسه مروي
        • 18-2-2-6- مدرسه باقريه(اصفهان)
        • 18-2-2-7- مدرسه گلبهار(اصفهان)
        • 18-2-2-8- مدرسه شوکتیه انتخاب شده
      • 18-2-3- مدارس داراي خاستگاه ايدئولوژيك/مذهبي
        • 18-2-3-1- مدرسه کمال
        • 18-2-3-2- مدرسه علوي
        • 18-2-3-3- مدرسه علميه
        • 18-2-3-4- مدرسه مفيد
        • 18-2-3-5- مدرسه نيکان
      • 18-2-4- مدارس داراي خاستگاه علمي/تجربي
        • 18-2-4-1- مدرسه فرهاد
        • 18-2-4-2- مدرسه مهران
      • 18-2-5- مدارس داراي خاستگاه اجتماعي (پاسخگوئي به تقاضاي اجتماعي)
        • 18-2-5-1- مدرسه خوارزمي
        • 18-2-5-2- مدرسه مرجان انتخاب شده
        • 18-2-5-3- مدرسه هدف
      • 18-2-6- اولین یا نخستین مدارس
        • 18-2-6-1- نخستين کودکستان در ايران
          • 18-2-6-1-1- باغچه اطفال
        • 18-2-6-2- نخستين هنرستان‌هاي ايران
          • 18-2-6-2-1- هنرستان ايران
          • 18-2-6-2-2- هنرستان فلاحت/ برزگر
          • 18-2-6-2-3- هنرستان صنايع مستظرفه
          • 18-2-6-2-4- هنرستان دواسازي
        • 18-2-6-3- نخستين مدارس دخترانه در ايران
          • 18-2-6-3-1- مدرسه پرورش
          • 18-2-6-3-2- مدرسه دوشيزگان
          • 18-2-6-3-3- مدرسه ناموس
  • 19- نظام‌ها(كشورها)(سرگروه: دکتر عباس معدندار آرانی)
    • 1 - 19 -کشور ایران
      • 19-1-01- فرهنگ برنامه درسي ایران انتخاب شده
    • 19- 2 - کشورهای عربی و خاورمیانه ( از قبیل عربستان و ترکیه)
      • 19-2-01- شرح نظام آموزشي از سياست‌گذاري تا اجرا و ارزشيابي، برنامه درسي ملي، نظام برنامه ريزي درسي تربيت معلم، و قوانين مهم:
      • 19-2-1- فرهنگ برنامه درسي منطقه کشورهای عربی و خاورمیانه: شرح ویژگي‌هاي مشترک و تجانس‌هاي ظام آموزشي کشورها
    • 19- 3 - کشورهای آسياي شرقي ( از قبیل چین، ژاپن، کره جنوبی، ...)
      • 19-3-1- فرهنگ برنامه درسي منطقه آسياي شرقي: شرح ويژگي‌هاي مشترک و تجانس‌هاي نظام آموزشي کشورها انتخاب شده
      • 19-3-2- شرح نظام آموزشي از سياست‌گذاري تا اجرا و ارزشيابي، برنامه درسي ملي، نظام برنامه ريزي درسي تربيت معلم، و قوانين مهم:
    • 19-10- کشورهای روسیه و جمهوری های استقلال یافته ( از قبیل گرجستان، تاجیکستان، ...)
      • 19-10-1- فرهنگ برنامه درسي منطقه روسیه و جمهوری های استقلال یافته: شرح ويژگي‌هاي مشترک و تجانس‌هاي نظام آموزشي کشورها انتخاب شده
      • 19-10-2- شرح نظام آموزشي از سياست‌گذاري تا اجرا و ارزشيابي، برنامه درسي ملي، نظام برنامه ريزي درسي تربيت معلم، و قوانين مهم:
    • 19-11- کشورهای استرالیا و نیوزیلند
      • 19-11-1- فرهنگ برنامه درسي منطقه استرالیا و نیوزیلند: شرح ويژگي‌هاي مشترک و تجانس‌هاي نظام آموزشي کشورها انتخاب شده
      • 19-11-2- شرح نظام آموزشي از سياست‌گذاري تا اجرا و ارزشيابي، برنامه درسي ملي، نظام برنامه ريزي درسي تربيت معلم، و قوانين مهم:
    • 19-12-کشور های امريکاي شمالی ( امریکا، کانادا، مکزیک)
      • 19-12-1- فرهنگ برنامه درسي منطقه امريکاي شمالي: شرح ويژگي‌هاي مشترک و تجانس‌هاي نظام آموزشي کشورها
      • 19-12-2- شرح نظام آموزشي از سياست‌گذاري تا اجرا و ارزشيابي، برنامه درسي ملي، نظام برنامه ريزي درسي تربيت معلم، و قوانين مهم:
    • 19-13-کشور های امريکاي جنوبی( از قبیل شیلی، برزیل، آرژانتین، ... )
      • 19-13-2-1- شرح نظام آموزشي شیلی انتخاب شده
      • 19-13-2-2- شرح نظام آموزشي برزیل
      • 19-13-2-3- شرح نظام آموزشي آرژانتین انتخاب شده
      • 19-13-2-4- شرح نظام آموزشي ...
    • 19-4- کشورهای آسياي جنوب شرقی
      • 19-3-2- شرح نظام آموزشي از سياست‌گذاري تا اجرا و ارزشيابي، برنامه درسي ملي، نظام برنامه ريزي درسي تربيت معلم، و قوانين مهم:
        • 19-4-2-1- شرح نظام آموزشي مالزی انتخاب شده
        • 19-4-2-2- شرح نظام آموزشي اندونزی انتخاب شده
        • 19-4-2-3- شرح نظام آموزشي تایلند
        • 19-4-2-4- شرح نظام آموزشي سنگاپور انتخاب شده
        • 19-4-2-6- شرح نظام آموزشي ...
      • 19-4-1- فرهنگ برنامه درسي منطقه آسياي جنوب شرقی: شرح ويژگي‌هاي مشترک و تجانس‌هاي نظام آموزشي کشورها
    • 19-5-کشورهای آسیای جنوبی ( از قبیل هند، پاکستان، ..)
      • 19-5-1- فرهنگ برنامه درسي منطقه آسیای جنوبی: شرح ويژگي‌هاي مشترک و تجانس‌هاي نظام آموزشي کشورها
      • 19-5-2- شرح نظام آموزشي از سياست‌گذاري تا اجرا و ارزشيابي، برنامه درسي ملي، نظام برنامه ريزي درسي تربيت معلم، و قوانين مهم:
    • 19-6- کشورهای افریقا ( از قبیل مصر ، نیجریه، مراکش و ...)
      • 19-6-1- فرهنگ برنامه درسي منطقه افریقا: شرح ويژگي‌هاي مشترک و تجانس‌هاي نظام آموزشي کشورها
      • 19-6-2- شرح نظام آموزشي از سياست‌گذاري تا اجرا و ارزشيابي، برنامه درسي ملي، نظام برنامه ريزي درسي تربيت معلم، و قوانين مهم:
        • 19-6-2-1- شرح نظام آموزشي مصر
        • 19-6-2-2- شرح نظام آموزشي نیجریه
        • 19-6-2-3- شرح نظام آموزشي مراکش
        • 19-6-2-4- شرح نظام آموزشي ...
    • 19-7- کشورهای اسکاندیناوی ( از قبیل نروژ، سوئد، فنلاند، دانمارک و ...)
      • 19-7-1- فرهنگ برنامه درسي منطقهاسکاندیناوی: شرح ويژگي‌هاي مشترک و تجانس‌هاي نظام آموزشي کشورها
      • 19-7-2- شرح نظام آموزشي از سياست‌گذاري تا اجرا و ارزشيابي، برنامه درسي ملي، نظام برنامه ريزي درسي تربيت معلم، و قوانين مهم:
        • 19-7-2-1- شرح نظام آموزشي نروژ انتخاب شده
        • 19-7-2-3- شرح نظام آموزشي فنلاند انتخاب شده
        • 19-7-2-4- شرح نظام آموزشي دانمارک انتخاب شده
        • 19-7-2-5- شرح نظام آموزشي ...
    • 19-8-کشورهای اروپاي غربی و انگلیس و ایرلند ( از قبیل آلمان، فرانسه، ایتالیا)
      • 19-8-1- فرهنگ برنامه درسي منطقه اروپاي شرقي و مرکزي: شرح ويژگي‌هاي مشترک و تجانس‌هاي نظام آموزشي کشورها
      • 19-8-2- شرح نظام آموزشي از سياست‌گذاري تا اجرا و ارزشيابي، برنامه درسي ملي، نظام برنامه ريزي درسي تربيت معلم، و قوانين مهم:
    • 19-9- کشورهای اروپای شرقی و مرکزی ( از قبیل چک، مجارستان، لهستان ...)
      • 19-9-1- فرهنگ برنامه درسي منطقه اروپای شرقی و مرکزی:شرح ويژگي‌هاي مشترک و تجانس‌هاي نظام آموزشي کشورها
      • 19-9-2- شرح نظام آموزشي از سياست‌گذاري تا اجرا و ارزشيابي، برنامه درسي ملي، نظام برنامه ريزي درسي تربيت معلم، و قوانين مهم:
        • 19-9-2-1- شرح نظام آموزشي چک
        • 19-9-2-2- شرح نظام آموزشي مجارستان
        • 19-9-2-3- شرح نظام آموزشي لهستان
  • 20- مشاهير(در جهان)(سرگروه: دكتر مجيد علي‌عسگري)
  • 21-اسناد بين المللي(سرگروه : دکتر مرجان کیان)
  • 22- نهادها و نشريات ( سرگروه: دكتر علیرضا عصاره)
    • 22-1-نهادهاي غير دولتي(شرح نهادها)
      • 22-1-1- نهادهاي غيردولتي در جهان
        • 15-1-1-22-John Dewey Society انتخاب شده
        • 22-1-1-01- IERG
        • 22-1-1-02- IAACS
        • 22-1-1-03- ASCD انتخاب شده
        • 22-1-1-04- AERA
          • 22-1-1-4-1- Division B (Curriculum Studies-
          • 22-1-1-4-2- Critical Issues in Curriculum, SIG/AERA
          • 22-1-1-4-3- Creation and Utilization of Curriculum Knowledge
        • 22-1-1-06- ECUNET (Europe)
        • 22-1-1-07- Curriculum Cooperation (CC/Australia)
        • 22-1-1-08- Bergamo Conference
        • 22-1-1-09- SSCH (History)
        • 22-1-1-10- Professors of Curriculum
        • 22-1-1-11- UNESCO Chair in Curriculum Development (UCCD) انتخاب شده
        • 22-1-1-12- World Council for Curriculum and Instruction (WCCI)
        • 22-1-1-14- curriculum foundation
      • 22-1-2- نهادهاي غيردولتي در ايران
        • 22-1-2-1- انجمن مطالعات برنامه درسي
    • 22-2-نشريات
      • 22-2-1- نشريات در جهان
        • 22-2-1-1- Curriculum Inquiry
        • 22-2-1-10- Journal of Curriculum and Instruction
        • 22-2-1-11- Journal of the Canadian Association for Curriculum Studies (JCACS)
        • 22-2-1-12- Journal of Curriculum and Pedagogy انتخاب شده
        • 22-2-1-13- Transnational Curriculum Inquiry (TCI)
        • 22-2-1-15- Journal of World Council for Curriculum and Instruction
        • 22-2-1-2- Curriculum Journal
        • 22-2-1-3- Curriculum Perspectives
        • 22-2-1-4- Curriculum and Teaching انتخاب شده
        • 22-2-1-5- Curriculum and Teaching Dialogue
        • 22-2-1-6- Journal of Curriculum Studies (Canada) انتخاب شده
        • 22-2-1-9- Journal of Curriculum and Supervision
      • 22-2-2- نشريات در ايران (سرگروه مربوطه جناب آقاي دكتر علیرضا عصاره)
        • 22-2-2-1- نشريات تخصصي حوزه برنامه درسي
          • 22-2-2-1-1- فصلنامه مطالعات برنامه درسي انتخاب شده
          • 22-2-2-1-2- فصلنامه مطالعات برنامه درسي در آموزش عالي
          • 22-2-2-1-3- فصلنامه پژوهش‌هاي برنامه درسي (دانشگاه شيراز)
          • 22-2-2-1-4- دوفصلنامه تازه های پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانشگاه بیرجند)
          • 22-2-2-1-5- فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانشگاه خوراسگان) انتخاب شده
        • 22-2-2-2- نشريات تخصصي مرتبط با حوزه برنامه درسي
        • 22-2-2-2-3- فصلنامه مطالعات ميان‌رشته‌اي در علوم انساني